close
Advertisement
Can't connect right now! retry

add The News to homescreen

tap to bring up your browser menu and select 'Add to homescreen' to pin the The News web app

Got it!

add The News to homescreen

tap to bring up your browser menu and select 'Add to homescreen' to pin the The News web app

Got it!
AFP
May 24, 2020

Seizure of AT&T subsidiary assets ordered

Business

AFP
May 24, 2020

Caracas: Soldiers surrounded the Caracas headquarters of television provider DirecTV, owned by AT&T, on Friday after a ruling by Venezuela´s highest court ordered the "immediate" seizure of the company´s facilities and equipment.

The Supreme Court ordered the National Telecommunications Commission (CONATEL) to "take possession" of all property and equipment used in the transmission of DirecTV´s services -- which account for 45 percent of the subscription TV market in Venezuela according to official figures.

The court said the armed forces would help secure the assets.

Shortly after the judgment was announced, around twenty armed National Guard soldiers were guarding the entrance to the DirecTV Tower in southeast Caracas, AFP journalists confirmed.

The move comes a day after Texas-based AT&T announced it was ending DirecTV operations in Venezuela.

US Secretary of State Mike Pompeo blamed President Nicolas Maduro for the development.

"Why can´t Venezuelans watch Futbol Total? Because Nicolas Maduro drove DirecTV out. Protecting his cronies and their money is more important than allowing ten million citizens access to uncensored information," he tweeted Friday.

Futbol Total is a popular sports program about European and South American soccer teams, broadcast by DirecTV Sports for Latin America. Venezuelan opposition leader Juan Guaido, recognized by some 60 nations as interim president, also blamed Maduro´s government.

"Not only are they guilty of DirecTV leaving the country, they are now taking away equipment and threatening their former workers," Guaido tweeted.

AT&T explained that US sanctions banned the transmission of the private television news network Globovision and PDVSA TV, the channel of the Venezuelan state oil company. The company said that the transmission of both channels was a condition imposed by the Maduro government in order to grant a pay TV licence in Venezuela.